Moto Uniche Forum Indeks Moto Uniche
Skandinavisk Moto Guzzi teknikforum

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Norsk 25-års jubilæumstræf ved Verdens Ende

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Moto Uniche Forum Indeks -> Generel Snak
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
900SL

Indmeldt: 02. jul 2007
Geografisk sted: Nordsjælland

IndlægSkrevet: Søndag, 08. juni 2008 21:30    Emne: Norsk 25-Ã¥rs jubilæumstræf ved Verdens Ende Besvar, med citat

En stor gruppe danske Guzzister - overvejende fra hovedlandet - besøgte det Norske træf sammen med guzzister fra England, Holland, Sverige, Tyskland og ... ?

Vi var vist tæt på 150 cykler - heraf flere sidevognsmaskiner.
Vi var velsignet af godt vejr, venlige og rare nordmænd og en generelt god rigtig god stemning...

Undertegnede skulle have fulgtes ad sammen med Bendik (og andre) og være mødtes ved færgen Hirtshals-Langesund fredag kl. 01:30, men en kombination af for meget arbejde og en begyndende Alzheimers, gjorde at jeg først kom afsted et døgn senere...

Herunder kommer lidt billeder - de fleste forestiller motorcykler, men vi håber at det er kan ses udenom motorcyklerne er med til at illustrere lidt af stemningen:

Kort før lørdag middag ankomme denne næsten helt nye Ghezzi e Brian:

Der var en del sidevognsmaskiner - nogle moderne andre mere traditionelle:

Der deltog ingen én-cylindrede Guzzi; men der var dog flere fine gamle V7 og LM1
Hérunder et par skud af en danske V7 Sport - gad vide om den er født som Telaio Rosso. Anyway - flot var den s'gu:

En meget poleret dansk LM3:

Endnu et par fine V7 - begge norske:

Bjørn Auglands fine 1100 Sport Corsa:

Ny og gammel Le Mans ved siden af hinanden:

.. en LM kan også bruges til touring:

En dansk Guzzi med hjemmelavet tank, skærme, sidedæklser og tasker:

En indianer havde også sneget sig ind:

og en enkelt Rat bike :

Lidt stemningsbilleder:

Træffet sluttede søndag ved 11-tiden, og da Bendik og jeg først havde færgebillet fra Langesund kl. 19:00 valgte vi at bruge tid på at køre en omvej - ind i landet tilbage til Langesund istedet for den kedelige E18.
Det var oplevelse - det er mange år siden jeg sidst har været i Norge om sommeren, og jeg havde næsten glemt hvor smukt der er

En enkelt af vejene på ruten var dog en prøvelse: 20 km på meget smalle, meget stejle og meget bulet vej, hvor maks hastigheden aldrig kom over 50 km/t, var ikke min og Daytonaens livret. Dertil er den alt for stiv og alt for tung. Torturen blev dog afløst af en fantastisk fin og jævn bjervej, hvor bløde venstrekurver gik over i ditto højrekurver. Det var næsten som at stå på slalomski.

Vel ankommet til Langesund, var der alligevel tid til at spise pizza og træffe nye med-Guzzister:

Pludselig lød det som en mindre motortorpedobåd kom sejlende; men det var sort Dodge Charger med disse 3 nydelige herrer :

... det viste sig at føreren - det er ham i midten - var en hund efter Guzzi'er så da han fik øje på vore, stoppede han op. Vi kom i snak og det viste sig at han netop havde købt en LM af et dansk Guzzi-klub medlem. Ja - verden bliver mindre og mindre ....

Der blev også tid til at slentre en tur i den gamle bydel:

inden vi til sidst skulle med denne hér:

Summa summarum:
Norge er et dejligt land, også om sommeren på MC.
Vi kommer gerne igen når nordmændene arrangerer træf Very Happy

Mange hilsner

Bendik & Peder

Peder
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Audun

Indmeldt: 04. jan 2006
Geografisk sted: Haugesund, Norge

IndlægSkrevet: Mandag, 09. juni 2008 07:47    Emne: Besvar, med citat

Hei, takk for sist! Husker ikke om jeg traff dere på treffet men det er jo ikke så rart. Ble litt fuktig på lørdagen! Confused Planer har det med å falle i fisk. Jeg skulle reise på treffet sammen med en kamerat og min samboer, to på Grisoen og en alene uten bagasje på N.Falconen. Det viser seg sent i planleggingen at min kompis må reise ut i nordsjøen og dermed ble Grisoen foretrukket. Det ble en rundtur på ca. 1100km. så det er litt i lengste laget for en falcone som ikke er helt i orden.
Nå er det snakk om at neste års Guzzitreff skal arrangeres i nærheten av Stavanger og da kommer Falconen helt sikkert med! Very Happy Er jo bare tre timer unna der jeg bor!
Tilbage til toppen
Steffen

Indmeldt: 30. aug 2006
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Tirsdag, 10. juni 2008 12:37    Emne: Besvar, med citat

Tak for en fin beretning og nogle flotte billeder. Guzzi er godt nok en broget størrelse, og smag og behag kan også variere lidt... Laughing

Guzzihilsen

Steffen
Tilbage til toppen
Mikael Wingaa
Guzzi Newbie

Indmeldt: 13. dec 2005
Geografisk sted: Helsingør, DK

IndlægSkrevet: Tirsdag, 10. juni 2008 20:07    Emne: Besvar, med citat

Super indlæg - tak Smile

Med venlig hilsen

'79 LM2 - il Rosso
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside
Audun

Indmeldt: 04. jan 2006
Geografisk sted: Haugesund, Norge

IndlægSkrevet: Torsdag, 19. juni 2008 10:34    Emne: Besvar, med citat

HER ER FLERE BILDER FRA TREFFET!
http://www.sorsdal.net/indexNMGmeeting25yrs..html
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Moto Uniche Forum Indeks -> Generel Snak Alle tidspunkter er GMT + 2 timer
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum